AĞRI GÜZEL SANATLAR KÜLTÜR VE TURİZM DERNEĞİ 2013
 
  Ana Sayfa
  Özgeçmiş
  Galeri
  Mustafa KÜÇÜKÖNER SANAT VE DOĞAL ETİK
  Rönesans
  jan Vermeer
  Mehmed Siyah Kalem
  GOTİK
  RÖNESANS ERKEN DÖNEM
  MANİYERİZM
  BAROK
  ROKOKO
  NEOKLASİSİZM
  ROMANTİZM
  İZLENİMCİLİK
  Francis Bacon (1928-1992)
  Francis Bacon
  Andy Warhol
  Yrd. Doç. Dr. Fevziye EYİGÖR Pelikoğlu’nun resim sergisi sanatseverlerle buluştu
  Rembrandt
  SANAT TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  LEONARDO DA VİNCİ
  VİNCENT VAN GOGH
  Claude Monet
  Édouard Manet
  Francisco Goya
  Edvard Munch
  Eugène Delacroix
  Michelangelo
  Caravaggio
  Mehmet KAVUKÇU
  KALİGRAFİ ÜZERİNE
  Edgar DEGAS
  Kazimir Maleviç
  Egon Schiele
  JACOPO DA PONTORMO (1494-1557)
  Henri Matisse
  Pablo Picasso
  AĞRI GÜZEL SANATLAR KÜLTÜR VE TURİZM DERNEĞİ
  sebest kurşun oyunu
Bugün 30 ziyaretçi (33 klik) kişi burdaydı!
Mehmed Siyah Kalem


 

Mehmed Siyah Kalem

 

Doğu resim santının en yüksek şekilde çizilmiş olan resimlerine sahip olan veTopkapı Sarayı Müzesinde bulunan Farih albümündeki rulo halindeki çizimlerin üzerinde Kar-ı Ustat Mehmet Siyah Kalem imzalı olup bir savaş sonrasında savaş ganimeti olarak Yavuz Sultan Selim döneminde Topkap Sarayına getirildiği düşünülmektedir. Fakat Fatih albüminde olmasından dolayaı Falih döneminden kalma olduğunu da uzunca bir zaman yanlışlık olarak bilinmekteydi.

 

Mehmed Siyah Kalem asıl ana yurdu tam olarak nekadar bilinmesede çizmlerdeki insanların Türkler veya Türk kökenli Orta Asyalılara benzetilmesinden dolayı bir çok bilim adamı bu çizileri Türk sanatı içine dahil etmektedirler. Çünkü Çin'in ince çizimlerinden çok uzak olan bu çizmler gayet sert ve haşindirler,çizimlerdeki cinlerin nerdeyse izleyiciye saldıra bileceğini his etmekte mümkün sayılığından dolayı Çin resim sanatına dahil edilememktedir.

Japon sanatı ise genelde ipek üzerine işlendiği ve daha Epresif olduğundan dolayı japon sanatı içinde derelendirmekte gayet yanlış sayıla bilinir.

Fakat Orta Asya kökenli olan gölge oyunlarındaki çizimler ise çok benzetile biceğimiz içinde bu eserlerin Türkler ait olduğu gün gibi ortadadır.








 

Nitekim bizi ilgilendiren kısmı Mehmet Siyah Kalemin çizdiği bu çalışmların sanatsal özellikleri olması ve bu eserlerin kendi döneminin en önemli eserleri olduğu kesinliğidir. Lakin Avrupadan farklı olarak bizler yaptığımız eserleri sergilemektense saklamayı tercih etiğimiz için Mehmed Siyah Kalem Doğu Rönesansında ki en önemli insan olmaktan geri bırakılmıştır.

Mehmed Siyah Kalem imzalı olan bu çalışmalar ancak 1910 yılında Münihte sergilendikten sonra Dünya Sanatına girişini yapan Mehmed Siyah Kalem çok geçmeden gerekli olan veya hak ettiği yeri her ne kadar alamamışsada çok kısa bir zaman içinde tanınmayı başara bilmiştir.
Mehmet Siyah Kalem izmzalı olan bu çalışmalarda Pespektif ve Rakursi çok ustalıkla verilip ilk sürrealist etkiler o dönemde Siyah Kalem'in,kaleminden kağıt üzerine işlenmiştir.
Avrupalı sanatçılar veya araştırmacılar tarafından araştırlıan Siyah Kalem ne yazıkki halen bile Türk artaştırmacıları tarafından istenilen ilgiyi toplayamayan eserlere ancak yabancıların yazdıklarının Türkçeye tercümelerinden bilebilmekteyiz.Ne yazıkki bizler şimdiye kadar 2 tane kataloğunu basa bildiğimz Siyah Kalemin başka kayanaklar bulmak nerdeyse ülkemizde imkansız sayılmaktadır.

Fatih MATİYAR (Mehamed Siyah Kalem) Konusu derlemesidir.
 



 
 
Ressam  
  Sanat dünyanın varlığından sonuna kadar devam edecek olan bir süreçtir.  
beğen  
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol